Kişisel Verilerin Korunması ve
İşlenmesi Aydınlatma Metni

KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI VE İŞLENMESİ AYDINLATMA METNİ

Paymart tarafından siz değerli müşterilerimize, ürün ve hizmetlerimizin yurt içi ve yurt dışında kesintisiz ve güvenli bir şekilde sunulabilmesi amacıyla, Paymart’a bildirilen ya da Paymart tarafından çeşitli kanallardan temin edilen kişisel verilerinizin toplanması, saklanması, işlenmesi ve üçüncü kişilerle paylaşılması gerekebilmektedir.

Paymart, kişisel verilerinizin hukuka uygun şekilde toplanması, saklanması, işlenmesi ve gerekmesi durumunda paylaşılması süreçlerinde verilerinizin güvenliğini sağlamak adına gerekli teknik ve idari tedbirleri almaktadır.

Amacımız, sizlerin memnuniyeti doğrultusunda; kişisel verilerinizin toplanma yöntemi, işlenme amaçları, işleme süreçlerinin hukuki dayanakları, kimlere ve hangi amaçlarla aktarılabileceği ile sahip olduğunuz haklar konusunda sizleri en şeffaf biçimde bilgilendirmektir.

 

a) Veri Sorumlusu Kimdir?

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“6698 sayılı Kanun”) uyarınca kişisel verileriniz, veri sorumlusu sıfatıyla Paymart Ödeme ve Elektronik Para Kuruluşu A.Ş. (veya kısaca “Paymart”) tarafından aşağıda açıklanan amaçlar ve yöntemlerle toplanmakta; yine aşağıda belirtilen hukuki sebeplere dayanarak, amaca uygun, sınırlı ve ölçülü şekilde işlenmektedir.

b) Kişisel Verilerinizi Nasıl ve Hangi Hukuki Sebeplere Dayanarak Topluyoruz, Hangi Amaçlarla İşliyoruz?

Verilerinizi Nasıl Topluyoruz?

Kişisel verileriniz;

  1. Paymart Genel Müdürlüğü, şubelerimiz ve doğrudan satış ekiplerimizle yapılan yüz yüze görüşmelerde temin edilen formlar aracılığıyla (“Fiziki Kanallar”),
  2. Çağrı merkezi, e-posta, SMS ve dijital platformlar üzerinden (“Çağrı Kanalları”),
  3. Paymart internet siteleri, internet bankacılığı, mobil ve dijital uygulamalar ile bu mecralardaki iletişim, rezervasyon ve talep formları üzerinden (“Dijital Kanallar”),
  4. Sosyal medya hesaplarımız (“Sosyal Medya Kanalları”) üzerinden
    doğrudan siz değerli müşterilerimizden temin edilmektedir.

Paymart’ın dijital kanalları aracılığıyla hizmet sunan kişisel asistan Maxi üzerinden işlem yapılması hâlinde sesli ve yazılı iletişimler; ayrıca, iletişim amacıyla kullanılan Diyalog uygulaması üzerinden yapılan işlemlerde sesli, yazılı ve görüntülü iletişimler, işlem güvenliğiniz için kaydedilmektedir. Bu uygulamalarda işlem yapmak amacıyla daha önce verdiğiniz izinleri, cihaz ayarları menüsünden kapatabilir; ayrıca ihtiyaç duymanız hâlinde, kurumsal internet sitemizde yer alan iletişim kanalları aracılığıyla bizimle iletişime geçerek ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

Bunlara ek olarak, doğrudan sizlerden elde edilen bilgilerin yanı sıra aşağıda yer alan kurumlardan da veri toplanabilmektedir:

  • Kamu Kurum ve Kuruluşları: T.C. İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (Adres Paylaşım Sistemi ve Kimlik Paylaşım Sistemi), T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, T.C. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, T.C. Hazine ve Maliye Bakanlığı, T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu gibi kurumlar ve bunlara ilişkin mevzuatlar çerçevesinde erişim sağlanan veri tabanları.
  • Mevzuat Kapsamında Bilgi Alınan Diğer Kuruluşlar: Kredi Kayıt Bürosu, TÖDEB, Merkezi Kayıt Kuruluşu gibi yasal düzenlemeler doğrultusunda veri sağlayan kuruluşlar.
  • İş Ortaklarımız: Aracılık/acentelik faaliyetleri yürüttüğümüz şirketler, ana firmalar ve bayileri, destek hizmeti aldığımız kuruluşlar, çağrı merkezi hizmet sağlayıcıları, sözleşmeli hukuk büroları ve avukatlar, Paymart veya yetkili temsilcileri, üye iş yerleri ve e-ticaret platformları gibi iş ortaklarımız.
  • Diğer Üçüncü Taraflar: Paymart ile paylaşılan iletişim kanalları üzerinden sizinle iletişime geçildiğinde yanıt veren üçüncü kişilerle yapılan görüşmeler (Bu kişilerle müşteri sırrı kapsamına giren bilgiler paylaşılmaz.), hukuken zorunlu durumlarda, açık rızanız alınarak erişilen diğer veri kaynakları.

 

Verilerinizi Hangi Hukuki Sebeplere Dayanarak ve Hangi Amaçlarla Kullanıyoruz?

Paymart ile olan ilişkiniz kapsamında; kimlik, iletişim, finans, müşteri işlemleri, hukuki işlemler, işlem güvenliği, pazarlama, özlük, risk yönetimi, lokasyon, görsel ve işitsel kayıtlar, biyometrik veriler, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirlerine ilişkin bilgiler gibi çeşitli kategorilerdeki kişisel verileriniz; aşağıda belirtilen amaçlarla, belirtilen hukuki sebepler kapsamında, amaçla sınırlı ve ölçülü olarak işlenebilmektedir.

  • 6698 sayılı Kanun’un 11. Maddesi gereğince kişisel verileriniz ile ilgili haklarınız;
  1. kişisel verilerinizin işlenip işlenmediğini öğrenme,
  2. kişisel verileriniz işlenmişse bilgi talep etme,
  3. kişisel verilerinizin işlenme amacını ve amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
  4. kişisel verilerinizin yurt içinde / yurt dışında aktarıldığı 3. kişileri bilme,
  5. kişisel verileriniz eksik / yanlış işlenmişse düzeltilmesini isteme,
  6. kişisel verilerinizin KVKK'nın 7. maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde silinmesini / yok edilmesini veya anonimleştirilmesini isteme,
  7. kişisel verilerinizin aktarıldığı 3. kişilere yukarıda sayılan (d) ve (e) bentleri uyarınca yapılan işlemlerin bildirilmesini isteme,
  8. kişisel verilerinizin münhasıran otomatik sistemler ile analiz edilmesi nedeniyle aleyhinize bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
  9. kişisel verilerinizin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğramanız hâlinde zararın giderilmesini talep etme

 

Bu kapsamdaki taleplerinizi, kimliğinizi tanımlayıcı bilgilerle birlikte Paymart’ın Maslak, Noramin İş Merkezi No:237 Kat:5 Sarıyer/İSTANBUL adresine yazılı olarak veya kayıtlı elektronik posta aracılığıyla [email protected]  adresine iletebilirsiniz.